آجرنما ساختمان چقدر دوام می آورد؟

آجرنما ساختمان چقدر دوام می آورد؟

آجرنما برای چندین دهه یکی از تزئینات محبوب در خانه ها بوده است. هنوز آن را در همه جا امروز می بینیم و مثل همیشه مد است، اما آجرنما چقدر دوام دارد؟ اگر به درستی نصب شود، یک خانه آجرنما می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

آجرنما نه تنها یک روکش زیبا است، بلکه عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، بسیار بادوام است و حتی نشان داده شده است که ارزش خانه را افزایش می دهد. خود سایدینگ و یک خانه آجرنما به طور متوسط تا 50 سال دوام می آورد.

مطمئناً بسیاری از نابکاران آجر واقعی را ترجیح می دهند، اما واقعیت این است که آجرنما یکی از بادوام ترین مصالح ساختمانی خانه است. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

خانه های آجرنما چقدر دوام می آورند؟

یک خانه آجرنما اگر با بهترین مواد ساخته شود می تواند 50 تا 100 سال دوام بیاورد. طول عمر آن به کیفیت آجر بستگی دارد. از آنجایی که روکش آجر ورقه های نازکی از آجر است، انتظار می رود که دوام کمتری نسبت به آجر جامد داشته باشند.

آجرها متخلخل هستند، به این معنی که می توانند آب را جذب کنند. آجرهای ارزان این کار را بیش از حد انجام می دهند. آجرهای باکیفیت و متراکم‌تر آب زیادی را جذب نمی‌کنند و می‌توانند به اندازه کافی بدون غرق شدن خشک شوند.

این آجرها نسبت به آجرهای ارزان‌تر دوام بیشتری خواهند داشت که برای استحکام و طول عمر خانه شما بهینه است. هنگام صحبت در مورد مدت زمان ماندگاری یک مصالح ساختمانی خاص، مهم است که بدانیم بسته به کیفیت مصالح متفاوت است.

آجرها در سطوح مختلف کیفیت موجود هستند، به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آجر باید تحقیق کنید. کیفیت آنها به طور طبیعی بر طول عمر یک خانه آجرنما تأثیر می گذارد.

آیا آب و هوا بر طول عمر آجرنما تأثیر می گذارد؟

آیا آجرنما دوام زیادی دارد؟ آب و هوا بر طول عمر آجرنما تأثیر می گذارد، اما ممکن است تنها زمانی متوجه آن شوید که برای چندین دهه در یک خانه زندگی کنید. این تاثیر می تواند به آرامی در طول زمان ایجاد شود و باعث شود که برای یک دوره بسیار طولانی به سختی قابل توجه باشد.

آب و هوا تقریباً بر هر ساختمان خارجی تا حدی تأثیر می گذارد. در بیشتر موارد، آجرنما قادر است مانند آجر معمولی آب و هوای نامطلوب را تحمل کند. یکی از مهمترین موارد جلوگیری از رطوبت است. اگر در منطقه‌ای با بارندگی زیاد زندگی می‌کنید، مهم‌تر این است که آجر از کیفیت جامد برخوردار باشد.

در غیر این صورت، آب را جذب می کند که می تواند باعث کپک زدن و رطوبت شود. در هوای سردتر، این آب می‌تواند در داخل آجرها یخ بزند و در برخی موارد باعث آسیب شدید شود. این آسیب آب و هوایی به شدت بر طول عمر یک خانه تأثیر می گذارد.

اما حتی در شرایط آب و هوایی بسیار بد، یکی از مزیت های متمایز آجرنما این است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. با پایبندی به نگهداری جزئی مورد نیاز برای روکش آجر، تأثیر آب و هوا بر روی آجرها را کاهش خواهید داد. این به خانه شما اجازه می دهد که امیدوارم عمر کامل خود را حفظ کند.

آیا خانه های با آجرنما در ایران رایج هستند؟

آجرنما در چند دهه اخیر به عنوان یک مصالح ساختمانی در بخش های خاصی از ایران رایج شده است. آنقدر برجسته است که مردم در مورد استفاده بیش از حد از آن در بیست سال گذشته اظهار نظر می کنند. اینکه چرا دقیقاً چنین است، نیاز به بررسی دارد، اما بسیاری معتقدند به این دلیل است که آجر در بسیاری از نقاط کشور کیفیت را نشان می دهد.

اگرچه به اندازه کافی عجیب است، حتی با وجود تقاضای زیاد برای خانه های آجری، کمبود آجرکاری در ایران وجود دارد. به ویژه در شهرهای سنتی و همچنین در سراسر کشور، آجر، بلوک و روکش رندر به طور گسترده برای روکش ساختمان های اسکلت چوبی استفاده می شود.

آجر یک ماده به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است، بنابراین استفاده از آن در همه جا رایج است.

چگونه از آجرنما نگهداری کنیم؟

آجرنما در واقع یک سایدینگ فوق العاده کم تعمیر و نگهداری است. در بیشتر مواقع، می توانید آن را رها کنید. با این حال، تمیز کردن دوره ای باید انجام شود. همانطور که اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که ممکن است پیدا کنید آلودگی و ذرات کثیف روی آجر است. اگر علائمی از کپک دیدید، حتماً در اسرع وقت قالب را با خیال راحت پاک کنید.

هر زمان که آجرنما خود را تمیز می کنید، مطمئن شوید که فقط از محصولات تمیز کننده مناسب استفاده می کنید. استفاده از مواد نامناسب می تواند باعث آسیب به آجر شود و یکی از رایج ترین مشکلات نگهداری آجرنما است. برس سنگ تراشی فیبر کوکو برای تمیز کردن آجرنما عالی است.

شستشوی برقی و شستشوی اسیدی از رایج ترین خطاها هستند. روش‌های تمیز کردن سخت مانند این می‌تواند سطح سخت شده ایجاد شده در زمان اولین شلیک مواد را از بین ببرد. بدون این سطح، روکش می تواند نرم و آسیب دیده شود. از یک شیلنگ باغبانی و یک محصول تمیز کننده که به طور خاص برای آجرنما طراحی شده است استفاده کنید.

اما اگر این کار را در زمانی که باید انجام شود درست انجام دهید، نیازی به تمیز کردن آجرنما خود به دفعات ندارید.

آیا آجرنما یک سرمایه گذاری خوب است؟

وقتی در نظر می گیریم که آیا هر مصالح ساختمانی سرمایه گذاری خوبی است یا خیر، مهم ترین نکته در مورد کیفیت است. در بیشتر موارد، آجرنما سرمایه گذاری خوبی است. این یک ماده جامد و بادوام است. در حالی که ممکن است به اندازه یک خانه آجری جامد دوام نیاورد، افزودن آجرنما به خانه موجود می تواند طول عمر خانه را تا حد زیادی بهبود بخشد.

اگر قصد خرید خانه ای را دارید که با آجرنما ساخته شده است، باز هم خانه های آجرنما با کیفیت خوب یک سرمایه گذاری عالی هستند. گاهی اوقات می‌توان این خانه‌ها را با هزینه‌های پایین و با کیفیت متوسط به زمین انداخت. اما اگر می دانید چگونه به این نشانه ها توجه کنید، می توانید روکش جامد را از روکش ارزان تشخیص دهید.

در نهایت، آجرنما سرمایه گذاری خوبی است که به خودی خود در نظر گرفته شود. با مقایسه آن با سایر مواد جامدتر، می توانید ببینید که دوام بیشتری دارند و بنابراین سرمایه گذاری “بهتر” در نظر گرفته می شوند. البته بودجه‌ها نسبی هستند و برای کسی که بودجه‌اش نمی‌تواند یک خانه آجری جامد را در خود جای دهد، یک خانه آجرنما یک جایگزین عالی است.