آجر نما ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

آجر نما ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

آجرنما ساختمان خوب به راحتی قابل شناسایی است زیرا دارای تعدادی ویژگی کلیدی عالی است. چه آجرنما ساختمان برای دیوارهای بیرونی یا آجرنما ساختمان داخلی در بین اتاق ها، باید ویژگی های کلیدی یکسانی داشته باشد.

همانطور که صنعت ساخت و ساز برای یافتن راه هایی برای کربن زدایی رقابت می کند، آجرنما عملکرد حرارتی استثنایی را ارائه می دهد. با استفاده از سیستم نصب قوی، آجرنما  را می توان برای ترکیب عایق برای عملکرد حرارتی برتر طراحی کرد.

علاوه بر این، آجرنما ساختمان نسبت به آجر سنتی از مواد خام کمتر و انرژی کمتری در طول ساخت استفاده می ‌کند و باعث کاهش ردپای کربن آن می ‌شود. در نتیجه، این یک راه ایده ‌آل برای ارتقای سطح ساختمان ‌های قدیمی ‌تر برای برآوردن رتبه ‌بندی‌ های بهره‌ وری انرژی مدرن است.

مقدمه ای بر آجرنما ساختمان

آجر نمادی از ساخت و ساز هر کشوری است. از زمانی که انقلاب صنعتی استفاده از آن را در ساختمان ‌های مسکونی و تجاری به شدت افزایش داد، آجر از آن زمان به ‌عنوان یک ماده نیرومند بوده است. به دلیل فراوانی خاک رس، آجر خود را به عنوان گزینه ای محکم و قابل اعتماد برای ارتقاء سطح یک کشور صنعتی تثبیت کرد.

رنگ مشخصه آجر قرمز ناشی از محتوای اکسید آهن خاک رس طبیعی است. این به ساختمان های آن حس گرما و استحکام می دهد. در سال ‌های اخیر، با ترجیح سایر مصالح سازه ‌ای، استفاده از آجر در نماها بیشتر به ویژگی ‌های زیبایی‌ شناختی، احساسی و انعطاف ‌پذیر آن تبدیل شده است.

لغزش های آجری، جلوی آجر سفالی با ضخامت فقط چند میلی متر در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است تا حدی به دلیل این گره زدن به ظاهر سنتی و به دلیل افزایش تطبیق پذیری آن.

بنابراین، بیایید به مزایای استفاده از آجر نگاه کنیم.

سهولت نصب آجرنما ساختمان

آجرنما  سبک وزن و نصب آسان است و راه حلی سریع برای هر پروژه تجاری یا مسکونی ارائه می دهد. آجرنما باریک تر و سبک تر از آجرهای سنتی هستند و با استفاده از ریل های آلومینیومی سبک نصب می شوند.

آجرنما اغلب بر روی پانل های عایق که به دیوار بیرونی ساختمان های موجود ثابت می شوند، اعمال می شود. این به ‌عنوان «بهسازی» شناخته می ‌شود و برای ساختمان‌ هایی که نمی ‌توانند از طریق حفره‌ های دیوار عایق ‌بندی شوند یا فضای داخلی در آن ‌ها برتر است، عالی است.

لایه جدیدی از لایه های عایق، ساختمان را از نظر حرارتی کارآمد و بدون تراکم، در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارد. همچنین عایق صدا را نیز بهبود می بخشد. بسیاری از چنین سیستم های عایق در حال حاضر با در نظر گرفتن آجر ساخته می شوند.

این نوع نماها سبک و بدون بار برای پروژه ‌هایی که فضا در آنها بالاست نیز ایده ‌آل است. خواهید دید که ساختن به سمت بالا بسیار قابل دستیابی است. سیستم ‌های نمای آجری سبک، طراحی را ساده می ‌کنند، هزینه ‌ها را کاهش می ‌دهند و به پایه ‌های مشابه سنگ ‌تراشی سنتی نیاز ندارند.

یک آجرنما  معتبر اغلب برای برآورده کردن الزامات برنامه ریزی مورد نیاز است. آجرنما را می توان در طیف وسیعی از پرداخت های محبوب برای مطابقت با سازه های موجود، ایجاد یک روکش بدون درز و ایجاد فرصت هایی برای مقاوم سازی عایق یافت.

سیستم های روکش فلزی نیز بسیار انعطاف پذیر هستند، با گزینه های همه کاره جزئیات آجر، به شما امکان می دهد طیف وسیعی از جلوه های زیبایی را ایجاد کنید. ترکیب آجرنما  را با گزینه هایی مانند روکش سفالی برای یک پروژه مدرن تر با پرداخت بسیار قابل تنظیم در نظر بگیرید.

تعمیر و نگهداری کم آجرنما

آجر نمایی را ایجاد می کند که ظاهر خوبی دارد و محافظت بیشتری را به عنوان بخشی از پوشش ساختمان فراهم می کند. از این رو یکی از مهم ‌ترین مزایای نصب آجرنما ، حداقل تعمیر و نگهداری آن است. آجر به چیزی بیش از یک شستشوی پیچیده معمولی نیاز دارد تا علائم لکه های محیطی را از بین ببرد و ظاهری تازه داشته باشد. در نتیجه، آجرنما می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد که نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد.

کیفیت و عملکرد

سیستم‌ های آجرنما با دوام، کیفیت و عملکرد طراحی شده‌ اند. آجرنما مورد استفاده در سیستم های ما نیز بسیار مقاوم در برابر آب و هوا هستند و ایمنی و دوام را ارائه می دهند که می توانید به آنها وابسته باشید. تعیین مصالح در شرایط آب و هوایی ساختمانی امروزی می تواند دشوار باشد.

 با این حال، پیش بینی پذیری و دوام بیشتر روکش آجر به این معنی است که می توانید سیستم های آجری را با اطمینان کامل مشخص کنید.

ویژگی های آجری خود را حفظ کنید

ارجنما راه ایده آلی برای حفظ زیبایی ساختمان زیبای آجری شما و در عین حال عایق کاری آن است. شما یک خانه آجری سنتی دارید، با ویژگی هایی که دوست دارید حفظ کنید. آجرنما به شما این امکان را می دهد که سبکی مطابق با سایر ساختمان های اطراف و به طور کلی محیط آن حفظ کنید.

آجرنما اجازه می دهد تا ویژگی ها حفظ شوند (یا حتی بهبود یابند) و در عین حال اعتبار بهره وری انرژی آن را افزایش می دهند.

انواع سبک ها با آجر

ورقه های آجری در سبک ها و ضخامت های بسیار متنوعی وجود دارند. این اجازه می دهد تا ویژگی های دقیق تری ایجاد یا نگهداری شوند. به عنوان مثال، یک مزرعه سنتی یا ویژگی کلیسای آجری، داشتن الگوها یا نقوش آجری است.

این آجرها روی دیوار با قرار دادن آجرهای منفرد یا به سمت جلو از دیوار، یا از بقیه سطح عمیق‌تر ایجاد می‌ شوند. از آنجا که آجرنما دارای ضخامت ‌های متفاوتی هستند، می ‌توان با حفظ سطح صاف زیر آن، به این اثر رسید.

علاوه بر قرمز، ورقه های آجری نیز در بسیاری از رنگ ها و بافت های دیگر موجود است تا تقریباً با هر طرحی مطابقت داشته باشد. آنها حتی به عنوان کاشی های مدرن بسیار صیقلی در دسترس هستند.

بادوام و ماندگاری بالای آجرنما

آجر از قدیمی ترین و سنتی ترین مصالح ساختمانی است که مورد اعتماد اکثر مردم است.  اگرچه سبک وزن هستند، اما آجرنما نیز سخت و بادوام هستند. زیرا عمدتاً مانند آجرهای سفالی معمولی پخته می شوند یا از آجرهای اندازه کامل بریده می شوند. به این ترتیب، آنها در برابر آب و هوای شدید و ضربه از عناصر مقاومت خواهند کرد و در صورت لزوم به راحتی قابل تعویض و نگهداری هستند.

نکاتی که باید قبل از انتخاب آجرنما بدانید

آجرنما ممکن است برای همه طرح ها مناسب نباشد و می توانند گران تر از سایر انواع روکش ها مانند رندر یا الوار باشند. گاهی اوقات، آجرنما با رندر یا الوار ترکیب می شوند که می تواند از نظر هزینه کمک کند و کیفیت زیبایی شناسی متفاوتی را اضافه کند.

ملاحظات کلیدی هنگام استفاده از آجرنما عبارتند از:

الف) جایی که قرار است از آنها استفاده شود (ساختمان جدید، تجاری، مسکونی) این ممکن است بر سبک یا سیستم استفاده شده تأثیر بگذارد.

ب) ضخامت آجرنما مورد نیاز (معمولاً 7، 9، 15 یا 20 میلی‌متر)

ج) نحوه تثبیت آجرنما ساختمان که یک تصمیم طراحی باید از قبل در نظر گرفته شود.

د) ملاحظات سبک (سنتی تا مدرن) بسته به تنظیمات مختصر طراحی یا ترجیحات معماری شما.