بهترین آجرنما ساختمان

بهترین آجرنما ساختمان

آجرنما روش نوین برای ساخت و ساز است که در آن مزایای قاب چوبی یا فولادی با لایه آجری به عنوان لایه بیرونی پنهان می شود.

ظاهری مشابه آجر دوتایی دارد، اما اگر آجرها برداشته شوند، ساختار خانه همچنان پابرجا خواهد ماند. این بدان معنی است که به جای آجر که ملک را نگه می دارد، ملک در حال نگه داشتن آجر است. ساخت دولایه آجری جایی است که سازه دو لایه آجری است.

آجرنما بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا می کند و بسیاری از صاحبان خانه آن را به صورت خارجی و داخلی نصب می کنند، اما بسیاری از مردم از این واقعیت آگاه نیستند که اثر مشابه را می توان به دو روش ایجاد کرد. با نصب روکش یا آجرنما.

چگونه بررسی کنیم که آیا ملک شما آجرنما باکیفیت است یا خیر؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای تعیین اینکه آیا ملک شما آجری یا آجرنما است انجام دهید.

  • بررسی کنید که چه زمانی ساخته شده است – آجرنما از دهه 1950 به بعد بسیار رایج تر است. اگر ملک شما قبل از آن ساخته شده باشد، احتمالاً دوبل آجری است.
  • به دیوار داخلی ضربه بزنید – اگر به نظر توخالی می رسد، احتمالاً آجرنما است.
  • عمق پنجره ها و تیرک در (یا درب ورودی) را بررسی کنید. این ویژگی‌ها احتمالاً در یک خانه دو آجری عمیق‌ تر هستند، زیرا دیوارها دو آجر ضخامت دارند.

آجر یا سنگ، کدام مصالح ساختمانی بهتر است؟ حقیقت موضوع این است که انتخاب تا حد زیادی به معماری و مکان خانه شما و وزن دادن به مزایا و معایب هر ماده بستگی دارد. اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، بهتر است قبل از انجام یک پروژه بزرگ، تمام حقایق را در دست داشته باشید.

جوانب مثبت آجر

آجر یک ماده بسیار مقاوم است که در برابر آتش و شرایط آب و هوایی شدید نیز مقاوم است. چه قصد دارید برای زندگی در یک خانه مستقر شوید یا شاید در آینده به فروش بپردازید، یک نمای بیرونی آجری می تواند به میزان قابل توجهی جذابیت ملک شما را افزایش دهد. وقتی صحبت از تمیز کردن می شود، نگهداری از خانه های آجری بسیار آسان است و چیزی جز شلنگ و آب نیست.

آجرها یکی از فراوان ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار هستند و انتخابی عالی برای صاحبان خانه های آگاه به محیط زیست هستند، به خصوص اگر قصد بازسازی دارید. آجرها را می توان از سازه های قبلی برای پروژه های دیگر استفاده کرد، که می تواند در هزینه مصالح ساختمانی اضافی صرفه جویی کند.

معایب آجر

البته در انتخاب آجر به جای روکش، معایب احتمالی وجود دارد. آجرها به خودی خود ممکن است عایق کافی برای خانه شما ایجاد نکنند، بنابراین ارزش دارد که تأثیر بالقوه ای که ممکن است بر روی صورتحساب های انرژی شما داشته باشد را در نظر بگیرید.

متأسفانه، آجرها دارای گزینه های رنگی محدودی هستند، با این حال، در بیشتر موارد امکان رنگ آمیزی آنها وجود دارد، اما این اغلب یک فرآیند پر زحمت است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که ملات مورد استفاده برای نگه داشتن آجرها در کنار هم نسبت به خود آجر دچار ساییدگی و پارگی بیشتری می شود که در نهایت منجر به نیاز به تجهیز مجدد برای حفظ یکپارچگی سازه می شود.

مزایای مختلف آجرنما ساختمان را کشف کنید

در مرحله اول، ما باید با دقت بیشتری به محبوب ترین موادی که از زمان های قدیم در ساخت و ساز استفاده شده است – آجر نگاه کنیم. البته باید به یاد داشته باشیم که آجر ماده ای بسیار مستحکم و مقاوم است که به خوبی پیر می شود و می تواند در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت کند.

آنچه مهم است، آجرها همچنین نسوز هستند و به طور قابل توجهی مواد پایداری هستند که می توانند بادهای شدید و حتی زلزله را تحمل کنند. صاحبان خانه در سراسر کشور از پرداخت های مختلف و رنگ های مختلف آجرنما که در بازار موجود است قدردانی می کنند.

این ماده به خودی خود کم نگهداری است و نیازی به توجه و مراقبت زیادی ندارد. یکی از مهم ترین اشکالات این راه حل هزینه آن است. خانوارها باید نه تنها برای خود مواد بلکه برای کار متخصصان ماهری که قادر به نصب آجرنما به درستی هستند هزینه کنند.

فواید آجرنما را بررسی کنید

هر کسی که در مورد مزایای آجرنما در مقابل آجرنما می‌پرسد باید درباره گزینه دوم نیز اطلاعات بیشتری کسب کند. روکش نوعی سایدینگ است که در این حالت از عناصر نازک آجری ساخته می شود. نصب روکش بسیار ساده تر است و نیازی به مهارت های آجرکاری یا استخدام متخصص ندارد.

قطعات جداگانه را می توان به سطوح مختلف مانند قاب های چوبی، بلوک های بتنی عایق شده یا حتی بتن ریخته شده متصل کرد. آجرنما به عنوان یک عایق کاملاً خوب شناخته شده است زیرا در حین نصب فضای خالی ایجاد می کند که می توان آن را با عایق پر کرد.

آجرنما را می توان هم به صورت خارجی و هم داخلی استفاده کرد، زیرا در برابر حرارت بالا و پایین و همچنین آتش مقاوم است. این متریال در رنگ‌ها و پرداخت‌های مختلف موجود است، که کمک بزرگی در طراحی نمای بیرونی یا داخلی یک ساختمان می‌کند.

البته در هنگام نصب آجرنما باید به حفره هوای بین متریال و دیوار دقت بیشتری شود زیرا در صورت اتصال نادرست ممکن است در آینده منجر به مشکلات آب شود.

آجرنما یا روکش فلزی – چه چیزی را انتخاب کنیم؟

همانطور که می بینیم، تفاوت های کمی بین آجرنما و روکش وجود دارد. بارزترین تفاوت قیمت است – نصب آجرنما معمولاً هزینه کمتری نسبت به استفاده از روکش ساخته شده از آجر دارد. البته این کار به کار کمتری نیز نیاز دارد و نیازی به استخدام کارشناسان نیست.

هنوز نمی دانید که چه چیزی را انتخاب کنید، آجرنما یا روکش فلزی؟ هر دو راه حل مزایای خاص خود را دارند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که نصب آنها یک پایان عالی ایجاد می کند.

نما روی ساختمان چیست؟

هنگامی که به یک ساختمان تکمیل شده نگاه می کنید، ممکن است مصالح ساختاری واقعی مورد استفاده در ساخت و ساز را مشاهده نکنید، اما پوشش آنها را که به عنوان روکش فلزی روی ساختمان شناخته می شود، مشاهده کنید.

روکش فلزی شکل ظریف اما بسیار محبوب دیوار خارجی است که بیرونی ترین لایه یک سازه دائمی را تشکیل می دهد. اگرچه جایگزین هایی مانند روکش وجود دارد، روکش فلزی رویکردی بسیار بادوام و معتبرتر است، زیرا پوششی محکم را تشکیل می دهد که عایق بیشتر و ویژگی جاودانه را ارائه می دهد.

انواع مختلف روکش عبارتند از: روکش سنگ، آجرنما، روکش UPVC، روکش چوبی، روکش فلزی، روکش بتنی، روکش هوا، روکش شیشه ای و روکش سفالی که شامل روکش سفالی است. دلایل نصب روکش ممکن است شامل ظاهر زیبایی باشد، برای محافظت از خانه شما در برابر آب و هوای سخت و کمک به عایق کاری ساختمان شما.

آجرنما روی ساختمان چیست؟

آجرنما بسیار مقرون به صرفه تر از یک دیوار آجری کامل است، در حالی که همزمان ارزش ملک شما را به دلیل زیبا و زیبایی ظاهری افزایش می دهد. این به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و فقط گاهی اوقات شسته می شود. این باعث می شود که برای خریداران بالقوه جذاب تر شود. آجرنما همچنین عایق بهتری را فراهم می کند که منجر به صرفه جویی طولانی مدت در قبض انرژی می شود